Ens iniciem en la multiplicació

Hem estat treballant el concepte de multiplicació i hem vist que és una suma repetida, però també estem veient que representa una superfície. I, per tant, podem dir que les operacions també són geometria. 

Per començar, vam estar vivenciant la multiplicació amb el propi cos. 

Després, ho hem traslladat als reglets. 

En aquest punt, hem aprofitat i hem confeccionat les taules de multiplicar. I hem pogut observar que existeixen parelles de bessons, les quals formen una superfície rectangular, i les multiplicacions dobles, que generen superfícies quadrades. La multiplicació aritmèticament té la propietat commutativa, però no és el mateix quan volem aplicar-lo a la vida: no és el mateix portar dos cistells amb quatre pomes que quatre cistells amb dues pomes. O, no és el mateix un armari de 4×8 que un de 8×4. També, hem vist que la taula del quatre és el doble que la del dos, que la del vuit és el doble que la de quatre.

Juntament amb els reglets, estem intentant representar les diferents taules de multiplicar amb materials diversos. Per exemple, per a la taula del 6, utilitzarem oueres. L’ús de diferents materials ens permetrà crear imatges mentals que després ens ajudaran a memoritzar les taules i tenir un bon càlcul mental. 

Processed with MOLDIV